شرایط و قوانین
تاریخ آخرین بهروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
حق بروز رسانی و ایجاد تغییرات در این قوانین بدون هیچ اطلاع قبلی برای چیتان محفوظ است. همچنین در صورت عدم رعایت هر کدام از موارد زیر ، دسترسی شما به خدمات چیتان محدود و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد شد.
ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱- مشتری: افرادی که در اپلیکیشن و وبسایت چیتان اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
۲-۱- متخصص: افرادی که در اپلیکیشن و وبسایت چیتان برای انجام خدمات اعلام آمادگی کرده اند.
۳-۱- کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن و وبسایت چیتان متصل و از خدمات نرم افزاری چیتان بهرمند میشود.
۴-۱- کاربران: مشتری ها و متخصصین.
۵-۱- شرکت: ارائه دهندۀ سرویس چیتان.
۶-۱- چیتان: سرویسهایی که شرکت چیتان ارائه میدهد.
۷-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویسهای چیتان در اپلیکیشن و وبسایت چیتان ایجاد کردهاند.
۸-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس چیتان دارند.
۹-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و متخصص در اختیار چیتان قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ – حساب کاربری
۲-۱- کاربر با ثبت نام در چیتان میپذیرد که قوانین و مقررات چیتان را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از چیتان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از چیتان لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در چیتان بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در چیتان کنند. برای استفاده از چیتان کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه و … خود را در نرمافزار چیتان ثبت کند
۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس چیتان وارد کند.
۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در چیتان داشته باشد.
۵-۲- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در چیتان یا سایر خدمات مربوط به چیتان انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
۶-۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
۸-۲- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده ۳ – استفاده از چیتان
۱-۳ متخصص متعهد میشوند در حین ارائه خدمات چیتان از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
۲-۳- با استفاده از سرویس چیتان کاربر میپذیرد که از چیتان برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
۳-۳- کاربر مشتری متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر متخصص اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت کاربر متخصص به نقطه مبدا، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر مشتری است.
۴-۳- کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس چیتان به صورتی که به چیتان یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
۵-۳- کاربر میپذیرد که چیتان ممکن است از ارسالSMS پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
۶-۳- چیتان ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در چیتان اضافه میشود.
۷-۳- کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر چیتان در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه چیتان رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
۸-۳- کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که چیتان در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس چیتان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
۹-۳- کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که چیتان برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
۱۰-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس چیتان به عهدۀ کاربر است.
۱۱-۳- کاربر مشتری متعهد می شود که زمان حضور و جنسیت متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا چیتان بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری کاربر متخصص به محل اعزام کند.
۱۲-۳- کاربر متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس چیتان ، از مشتریان یا متخصصان کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین چیتان خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصان در سرویس چیتان ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
۱۳-۳- با استفاده از سرویس چیتان کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، چیتان را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
۱۴-۳-کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از چیتان است.
۱۵-۳- کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی چیتان را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
۱۶-۳- کاربر میپذیرد که چیتان خدمات آرایش و زیبایی نیست بلکه تنها یک خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصین را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم میکند. در سرویس چیتان متخصص مختار است یک درخواست خدمت را در آن واحد بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن قیمت و متخصص قبل از آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص و مشتری در نظر گرفته شود.
۱۷-۳- خدمات چیتان ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت چیتان کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و چیتان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
۱۸-۳- کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
۱۹-۳- کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
۲۰-۳- کاربران پذیرفته اند که چیتان به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
ماده ۴ – هزینهها و پرداخت
۱-۴- کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به چیتان میپردازد وجود ندارد.
۲-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف چیتان مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
۳-۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط چیتان مشخص میشود، می تواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.
۴-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
۵-۴- کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه چیتان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه چیتان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت چیتان یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در چیتان کسر کند.
۶-۴-کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست چیتان ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس چیتان را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفر و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات چیتان که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
۷-۴- مشتری میپذیرد هر گونه تخریبی که در ابزار متخصص در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی چیتان حق دارد این هزینهها را از اعتبار موجود در حساب چیتان مشتری کسر یا از وی وصول کند.
۸-۴- کاربر متخصص متعهد می شود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار از پیش اعلام شده توسط نرم افزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به چیتان ندارد.
۹-۴- کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به چیتان ندارد. چیتان این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری می خواهد که این موارد را حتما به چیتان اطلاع دهد.
ماده ۵ – مسئولیت چیتان
۱-۵- چیتان با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشریان ۲۴ ساعته، واحد صدای مشتریان و میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائۀ و استفادۀ خدمات چیتان بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
۲-۵- چیتان با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند سرویس با کیفیت به کاربران، سلامت ، زمان ارائۀ سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویسهای چیتان خریداری شود ارائه دهد.
۳-۵- چیتان تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد چیتان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران چیتان در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته و صدای مشتریان چیتان مطرح و چیتان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۶-۵- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات چیتان و استفاده از اپلیکیشن های مشتری و متخصص، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط چیتان در اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات چیتان آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد خدمات مشتریان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران هستند.
ماده ۶ – مسئولیت کاربران
۱-۶- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و چیتان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و چیتان میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی چیتان بعمل آورد.
۲-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار چیتان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و چیتان حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
۳-۶- کاربر متخصص متعهد میشود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط چیتان تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (لباس کار یا ابزار نظافت) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر متخصص بوده و در صورت لزوم چیتان به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به چیتان خواهد بود.
۴-۶- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران متخصص است.
ماده ۷ – شرایط وسائل همراه کاربر بشرح زیر است:
۱-۷- وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
۲-۷- وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
۳-۷- درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر چیتان ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و چیتان حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
ماده ۸ – موارد فنی
۱-۸- کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای چیتان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۲-۸- کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس چیتان را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار چیتان یا در روش ارائۀ سرویس چیتان تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۳-۸- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
۴-۸-کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس چیتان یا سرویس های مرتبط با چیتان انجام دهد.
ماده ۹ – محتوای تولید شده توسط کاربران
چیتان ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به چیتان کاربران این حق را به چیتان میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین چیتان مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده ۱۰ – قطع سرویس
چیتان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصصان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس چیتان را دارد.
ماده ۱۱ – توافق از راه دور
۱-۱۱-کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به چیتان ، از طریق سیستم رایانهای چیتان بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
۲-۱۱- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
۳-۱۱- کاربر میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف چیتان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۴-۱۱- کاربر با عضویت در سرویس چیتان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند.
موارد اضافه قابل بررسی
۱. چیتان سامانه آنلاین زیبایی میباشد.
۲. کلیه اصول و رویههای چیتان منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و شما نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر هستید. چیتان حق اصلاح و تغییر شروط این توافقنامه را بصورت کلی یا جزئی دارد و موارد اصلاح شده یا تغییرات را از سایت اعلام می کند. استفاده کاربران بعد از تاریخ موثر (تاریخ قابل اجرا) به معنی پذیرش هرگونه تغییرات است.
۳. چیتان از طریق روش های استاندارد ، به طور اتوماتیک زمانی که کاربران شما وارد اپلیکیشن و سایت می شوند، اطلاعات صفحاتی از هر دو بستر مشاهده نموده اند، آدرس آی پی، نوع مرورگر، سیستم عامل، نوع گوشی که استفاده می کنند و بقیه اطلاعات عمومی را دریافت می کند که این عمل برای شناسایی علایق و رفتار مشتریان و افزایش بهره وری از خدمات چیتان را برای کاربر در پی خواهد داشت.
۴. به دلیل سهولت در استفاده از خدمات، هزینه کلیه خدمات در چیتان برحسب “تومان” ارائه می شود.
۵. در صورتی که پرداخت کاربر به صورت ناموفق انجام پذیرد و مبلغ از حساب کاربر کسر شده باشد این مبلغ طی ۷۲ ساعت پس از پرداخت ناموفق به حساب پرداخت کننده برگشت داده خواهد شد، در صورت عدم برگشت طی ۷۲ ساعت پس از پرداخت ، کاربر باید اطلاعات دقیق پرداخت را از طریق پشتیبانی برای چیتان ارسال کرده تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
۶. کاربر از هر طریقی که با چیتان ارتباط برقرار کند، چیتان خلاصهای از این ارتباطات را با هدف ارتقاء سرویس دهی، نگهداری آمار و جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده های احتمالی از کاربران نگهداری می کند.
۷. چیتان برای عدم بروز اشکال یا قطعی نهایت تلاش خود را می کند. و باتوجه به این که سامانه ارایه شده نسخه اولیه می باشد کاربر موافقت می نماید که در صورت بروز مشکل در استفاده از خدمات چیتان، صبورانه برخورد نماید و مسئولیتی متوجه چیتان نمی باشد.
۸. کاربران باید از اهلیت قانونی لازم برای انعقاد این توافقنامه برخوردار باشد. چنانچه به نمایندگی از یک شخص حقوقی به عنوان کاربر این توافقنامه را منعقد می نماید، دارای اختیارات قانونی لازم برای انعقاد این توافقنامه است و تضمین می کند هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.
۹. با ثبت نام در چیتان، به چیتان این اجازه را می دهید که بدون اطلاع قبلی نام، شماره تلفن، آدرس شما را در لیست مشتریان خود به نمایش متخصصان خود دربیاورد.
۱۰. کاربر حق واگذاری شناسه خود به شخص دیگر را ندارد و در صورت چنین اقدامی همه مسئولیت ها وعواقب آن برعهده خود کاربر است.
۱۱. تیم چیتان اجازه دارد در هر زمان به روزرسانی های جدید برای تمام پلتفرمها اعم از اپلیکیشن، وبسایت و … بدون اطلاع قبلی ارائه نماید.
۱۲. اگر کاربری به مدت ۶ ماه از چیتان استفاده ننماید، ابتدا چیتان اخطاری را به آدرس پست الکترونیک شخص ارسال می کند ، در صورت عدم پاسخگویی چیتان می تواند حساب کاربر را مسدود نماید.
۱۳. بجز در صورت وقوع تخلف و موارد مذکور در بالا، چیتان صرفا با درخواست کاربر می تواند حساب وی را مسدود کند، در این حالت برای پیگیری های آتی جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده اطلاعات کاربری تا یک ماه نزد چیتان باقی خواهد ماند و پس از گذشت مدت زمان فوق ، مدارک احراز هویت دریافتی از کاربر به صورت کامل حذف و امکان بازگردانی داده ها برای کاربر نخواهد بود.
۱۴. چیتان به منظور پاسخگویی به سوالات، درخواست ها ، امکان کسب اطلاعات شخصی کاربر شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره کارت عضو شتاب، نشانی، ایمیل و شماره تلفن وی را دارد. این اطلاعات نزد چیتان محرمانه تلقی می شود و بدون اجازه کاربر جز در شرایطی که برای پیشبرد سفارش، درخواست لازم باشد، به اشخاص ثالث واگذار نخواهد شد. به علاوه در این خصوص کاربر به چیتان اجازه می دهد که اطلاعات ارائه شده را بین کارکنان چیتان برای اهداف اعلام شده به اشتراک بگذارد.
۱۵. اطلاعات کاربر در سایت چیتان محرمانه تلقی می شود و جز به حکم قانون یا دستور مقام صالح قضایی در اختیار فرد و یا سازمانی قرار داده نخواهد شد.
۱۶. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هر گونه اتفاقی که در نتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفا بر عهده وی است. کاربر بدین وسیله موافقت می نماید هر گونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعا به چیتان اطلاع دهد.
۱۷. کلیه مکاتبات به صورت کتبی خواهد بود که از طرف چیتان از طریق ایمیل به نشانی hi@cheetan.ir می باشد و مکاتبات کاربران نیز از طریق ایمیل ثبت شده ایشان در زمان ثبت نام خواهد بود.
۱۸. کاربر متعهد می گردد اطلاعات صحیح و کامل خود را در زمان ثبت نام و همچنین زمان استفاده از سامانه وارد کند و مسئولیت صحت این اطلاعات بر عهده کاربر می باشد. در هر صورت کاربر به اطلاعات خود دسترسی دارد و می تواند اطلاعات ناقص یا نادرست خود را اصلاح نماید. کاربر باید اطلاعات خود را برای حفظ صحت و کامل بودن آنها بروز رسانی نماید. همچنین متعهد می گردد که از ایمیل اشتباه استفاده نمی کند، هویت شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر را جعل نمی کند یا به هر نحوی هویت اصلی خود را مخفی نمی کند.
۱۹. کاربر مطلع است که ارسال اطلاعات شخصی، چه به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق اینترنت همیشه با خطر افشاء مواجه است و هیچ سیستمی دارای امنیت کامل نمی باشد. بنابراین چیتان مسئولیتی در قبال نواقص امنیت تکنولوژی نخواهد داشت. با این وجود چیتان تمام تلاش خود را به منظور حداقل نمودن و در صورت امکان جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و استفاده غیر صحیح از اطلاعات مندرج می نماید. در هیچ موردی چنین حمایتی کمتر از استانداردهای معقول مراقبت نخواهد بود. در هر صورت چیتان هیچ گونه تعهدی در خصوص جبران خسارات فعلی یا آتی ندارد.
۲۰. تمام محتویات اپلیکیشن و سایت چیتان از قبیل متون، گرافیک، لوگو، اسکریپت ها و… متعلق به چیتان می باشد و مشمول حمایت های مقرر در قوانین مالکیت فکری داخلی و بین المللی می باشد. همچنین هیچ یک از محتویات اپلیکیشن و سایت چیتان قابل تولید مجدد، کپی برداری، فروش یا هر نحو سوء استفاده برای مقاصد تجاری و غیرتجاری نمی باشد. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی حق پیگرد قانونی را برای چیتان محفوظ می دارد.
۲۱. هیچ یک از طرفین این توافقنامه به دلیل کوتاهی یا تاخیر در اجرای تعهداتش به دلیل حصول شرایطی که فراتر از کنترل معقول وی باشد، مسئول نخواهد بود و شامل موارد زیر است اگرچه محدود به آن ها نیست: آتش سوزی، سیل، زلزله، تصادف، قطع خطوط ارتباطی اینترنت، قطع برق، قطع شبکه و حوادث ناگهانی و غیرقابل پیش بینی طبیعی و …
۲۲. این توافقنامه طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است. هر گونه اختلاف راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، تفسیر، فسخ، نقض و اجرای آن برای داوری به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ارجاع می شود. نظر شورای انتظامی استان قطعی و لازم الاجراست. شرط داوری حاضر موافقتنامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می شود و در هر حال قابل اجراست.
۲۳. چیتان هیچ اپلیکیشن وابسته و زیرمجموعهای ندارد و کلیه سرویس ها، تراکنش های مالی و خدمات قابل ارائه فقط در اپلیکیشن و سایت رسمی چیتان می باشد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوء استفاده از اپلیکیشن و سایت، حق پیگرد قانونی برای چیتان محفوظ می باشد.
۲۴.تمامی نمایندگیها رسمی چیتان در سطح کشور صرفا جهت رسیدگی به امور و مدیریت مسايل درون استانی چیتان فعال هستند و کاربر در صورت بروز هرگونه مشکل یا شکایت صرفا به دفتر مرکزی تهران مراجعه میکند.
۲۵. چنانچه هریک از شروط، تعهدات چیتان و کاربر ، در این توافقنامه یا اجرای آنها به دلیل مغایرت با قوانین یا به موجب حکم مراجع ذیصلاح نامعتبر و غیرقابل اجرا باشد، این امر به معنای بی اعتباری سایر شروط و تعهدات نمی باشد. عدم اعمال هریک از مقررات این توافقنامه نشانه انصراف از حق اعمال و اجرای آن در آینده نخواهد بود.
۲۶. از ارائه خدمات به کاربرانی که درخواستهای آنها مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد معذوریم و در صورت مشاهده مغایرت، حساب کاربری مربوطه مسدود و در صورت خرید پکیج هزینه پرداختی نیز به عنوان بخشی از تخلف از قوانین چیتان عودت داده نخواهد شد.
۲۷. درصورتی که کاربری بدون عقد قرارداد همکاری، اقدام به کسب درآمد از چیتان و فروش خدمات چیتان به دیگران کند، حساب کاربری او مسدود و هزینه های پرداختی عودت داده نخواهد شد و مسئولیت آن به عهده ایجاد کننده حساب می باشد
حق بروز رسانی و ایجاد تغییرات در این قوانین بدون هیچ اطلاع قبلی برای چیتان محفوظ است. همچنین در صورت عدم رعایت هر کدام از موارد زیر ، دسترسی شما به خدمات چیتان محدود و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد شد.
ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:
۱-۱- مشتری: افرادی که در اپلیکیشن و وبسایت چیتان اعلام نیاز به خدمات کرده اند.
۲-۱- متخصص: افرادی که در اپلیکیشن و وبسایت چیتان برای انجام خدمات اعلام آمادگی کرده اند.
۳-۱- کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به اپلیکیشن و وبسایت چیتان متصل و از خدمات نرم افزاری چیتان بهرمند میشود.
۴-۱- کاربران: مشتری ها و متخصصین.
۵-۱- شرکت: ارائه دهندۀ سرویس چیتان.
۶-۱- چیتان: سرویسهایی که شرکت چیتان ارائه میدهد.
۷-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویسهای چیتان در اپلیکیشن و وبسایت چیتان ایجاد کردهاند.
۸-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس چیتان دارند.
۹-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و متخصص در اختیار چیتان قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.
ماده ۲ – حساب کاربری
۲-۱- کاربر با ثبت نام در چیتان میپذیرد که قوانین و مقررات چیتان را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از چیتان به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از چیتان لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در چیتان بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در چیتان کنند. برای استفاده از چیتان کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه و … خود را در نرمافزار چیتان ثبت کند
۳-۲- کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس چیتان وارد کند.
۴-۲- هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در چیتان داشته باشد.
۵-۲- مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در چیتان یا سایر خدمات مربوط به چیتان انجام میشود به عهدۀ کاربر است.
۶-۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
۷-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
۸-۲- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده ۳ – استفاده از چیتان
۱-۳ متخصص متعهد میشوند در حین ارائه خدمات چیتان از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
۲-۳- با استفاده از سرویس چیتان کاربر میپذیرد که از چیتان برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
۳-۳- کاربر مشتری متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر متخصص اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت کاربر متخصص به نقطه مبدا، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفر بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر مشتری است.
۴-۳- کاربر متعهد میشود هیچگاه از سرویس چیتان به صورتی که به چیتان یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
۵-۳- کاربر میپذیرد که چیتان ممکن است از ارسالSMS پیامک به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر میتواند درخواست کند که ارسال این پیامها قطع شود اما میپذیرد که با انصراف از دریافت این پیامها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
۶-۳- چیتان ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در چیتان اضافه میشود.
۷-۳- کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کد ها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر چیتان در فضاهای عمومی این کد ها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه چیتان رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.
۸-۳- کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که چیتان در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس چیتان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
۹-۳- کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که چیتان برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
۱۰-۳- مسئولیت تامین اینترنت و سختافزار لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از سرویس چیتان به عهدۀ کاربر است.
۱۱-۳- کاربر مشتری متعهد می شود که زمان حضور و جنسیت متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا چیتان بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری کاربر متخصص به محل اعزام کند.
۱۲-۳- کاربر متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس چیتان ، از مشتریان یا متخصصان کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین چیتان خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصان در سرویس چیتان ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
۱۳-۳- با استفاده از سرویس چیتان کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، چیتان را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
۱۴-۳-کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب مناسب در هنگام استفاده از چیتان است.
۱۵-۳- کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی چیتان را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.
۱۶-۳- کاربر میپذیرد که چیتان خدمات آرایش و زیبایی نیست بلکه تنها یک خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصین را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم میکند. در سرویس چیتان متخصص مختار است یک درخواست خدمت را در آن واحد بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن قیمت و متخصص قبل از آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص و مشتری در نظر گرفته شود.
۱۷-۳- خدمات چیتان ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت چیتان کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و چیتان مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
۱۸-۳- کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
۱۹-۳- کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
۲۰-۳- کاربران پذیرفته اند که چیتان به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
ماده ۴ – هزینهها و پرداخت
۱-۴- کاربر می پذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به چیتان میپردازد وجود ندارد.
۲-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف چیتان مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
۳-۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط چیتان مشخص میشود، می تواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.
۴-۴- کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
۵-۴- کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه چیتان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه چیتان یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت چیتان یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در چیتان کسر کند.
۶-۴-کاربر میپذیرد هیچوقت درخواست چیتان ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس چیتان را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفر و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات چیتان که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینهای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.
۷-۴- مشتری میپذیرد هر گونه تخریبی که در ابزار متخصص در نتیجه استفاده از سرویس با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعمیر، تعویض و غیره به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی چیتان حق دارد این هزینهها را از اعتبار موجود در حساب چیتان مشتری کسر یا از وی وصول کند.
۸-۴- کاربر متخصص متعهد می شود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار از پیش اعلام شده توسط نرم افزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به چیتان ندارد.
۹-۴- کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به چیتان ندارد. چیتان این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری می خواهد که این موارد را حتما به چیتان اطلاع دهد.
ماده ۵ – مسئولیت چیتان
۱-۵- چیتان با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشریان ۲۴ ساعته، واحد صدای مشتریان و میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائۀ و استفادۀ خدمات چیتان بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکند.
۲-۵- چیتان با استفاده از نظارتهای خود تلاش میکند سرویس با کیفیت به کاربران، سلامت ، زمان ارائۀ سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویسهای چیتان خریداری شود ارائه دهد.
۳-۵- چیتان تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم میکند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاهها یا همۀ شبکههای ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفنهمراه و …) نخواهد داد.
۴-۵- تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد چیتان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.
۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران چیتان در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات مشتریان ۲۴ ساعته و صدای مشتریان چیتان مطرح و چیتان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
۶-۵- جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات چیتان و استفاده از اپلیکیشن های مشتری و متخصص، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط چیتان در اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات چیتان آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد خدمات مشتریان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران هستند.
ماده ۶ – مسئولیت کاربران
۱-۶- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و چیتان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و چیتان میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی چیتان بعمل آورد.
۲-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار چیتان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و چیتان حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
۳-۶- کاربر متخصص متعهد میشود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط چیتان تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (لباس کار یا ابزار نظافت) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر متخصص بوده و در صورت لزوم چیتان به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به چیتان خواهد بود.
۴-۶- مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات کشوری برعهدۀ کاربران متخصص است.
ماده ۷ – شرایط وسائل همراه کاربر بشرح زیر است:
۱-۷- وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
۲-۷- وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
۳-۷- درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر چیتان ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و چیتان حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند.
ماده ۸ – موارد فنی
۱-۸- کاربر حق ندارد هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرمافزارهای چیتان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیتهای مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۲-۸- کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای Framing یا Mirroring یا روشهای دیگر نسخۀ دیگری از سرویس چیتان را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرمافزار چیتان یا در روش ارائۀ سرویس چیتان تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۳-۸- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت دادهکاوی روی سرویس اجرا کند.
۴-۸-کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس چیتان یا سرویس های مرتبط با چیتان انجام دهد.
ماده ۹ – محتوای تولید شده توسط کاربران
چیتان ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخشهای این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایلهای مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویسهای مرتبط به چیتان کاربران این حق را به چیتان میدهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین چیتان مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکتهای دیگر منتقل کند.
ماده ۱۰ – قطع سرویس
چیتان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصصان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس چیتان را دارد.
ماده ۱۱ – توافق از راه دور
۱-۱۱-کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به چیتان ، از طریق سیستم رایانهای چیتان بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
۲-۱۱- مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
۳-۱۱- کاربر میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف چیتان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۴-۱۱- کاربر با عضویت در سرویس چیتان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند.
موارد اضافه قابل بررسی
۱. چیتان سامانه آنلاین زیبایی میباشد.
۲. کلیه اصول و رویههای چیتان منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و شما نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر هستید. چیتان حق اصلاح و تغییر شروط این توافقنامه را بصورت کلی یا جزئی دارد و موارد اصلاح شده یا تغییرات را از سایت اعلام می کند. استفاده کاربران بعد از تاریخ موثر (تاریخ قابل اجرا) به معنی پذیرش هرگونه تغییرات است.
۳. چیتان از طریق روش های استاندارد ، به طور اتوماتیک زمانی که کاربران شما وارد اپلیکیشن و سایت می شوند، اطلاعات صفحاتی از هر دو بستر مشاهده نموده اند، آدرس آی پی، نوع مرورگر، سیستم عامل، نوع گوشی که استفاده می کنند و بقیه اطلاعات عمومی را دریافت می کند که این عمل برای شناسایی علایق و رفتار مشتریان و افزایش بهره وری از خدمات چیتان را برای کاربر در پی خواهد داشت.
۴. به دلیل سهولت در استفاده از خدمات، هزینه کلیه خدمات در چیتان برحسب “تومان” ارائه می شود.
۵. در صورتی که پرداخت کاربر به صورت ناموفق انجام پذیرد و مبلغ از حساب کاربر کسر شده باشد این مبلغ طی ۷۲ ساعت پس از پرداخت ناموفق به حساب پرداخت کننده برگشت داده خواهد شد، در صورت عدم برگشت طی ۷۲ ساعت پس از پرداخت ، کاربر باید اطلاعات دقیق پرداخت را از طریق پشتیبانی برای چیتان ارسال کرده تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
۶. کاربر از هر طریقی که با چیتان ارتباط برقرار کند، چیتان خلاصهای از این ارتباطات را با هدف ارتقاء سرویس دهی، نگهداری آمار و جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده های احتمالی از کاربران نگهداری می کند.
۷. چیتان برای عدم بروز اشکال یا قطعی نهایت تلاش خود را می کند. و باتوجه به این که سامانه ارایه شده نسخه اولیه می باشد کاربر موافقت می نماید که در صورت بروز مشکل در استفاده از خدمات چیتان، صبورانه برخورد نماید و مسئولیتی متوجه چیتان نمی باشد.
۸. کاربران باید از اهلیت قانونی لازم برای انعقاد این توافقنامه برخوردار باشد. چنانچه به نمایندگی از یک شخص حقوقی به عنوان کاربر این توافقنامه را منعقد می نماید، دارای اختیارات قانونی لازم برای انعقاد این توافقنامه است و تضمین می کند هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.
۹. با ثبت نام در چیتان، به چیتان این اجازه را می دهید که بدون اطلاع قبلی نام، شماره تلفن، آدرس شما را در لیست مشتریان خود به نمایش متخصصان خود دربیاورد.
۱۰. کاربر حق واگذاری شناسه خود به شخص دیگر را ندارد و در صورت چنین اقدامی همه مسئولیت ها وعواقب آن برعهده خود کاربر است.
۱۱. تیم چیتان اجازه دارد در هر زمان به روزرسانی های جدید برای تمام پلتفرمها اعم از اپلیکیشن، وبسایت و … بدون اطلاع قبلی ارائه نماید.
۱۲. اگر کاربری به مدت ۶ ماه از چیتان استفاده ننماید، ابتدا چیتان اخطاری را به آدرس پست الکترونیک شخص ارسال می کند ، در صورت عدم پاسخگویی چیتان می تواند حساب کاربر را مسدود نماید.
۱۳. بجز در صورت وقوع تخلف و موارد مذکور در بالا، چیتان صرفا با درخواست کاربر می تواند حساب وی را مسدود کند، در این حالت برای پیگیری های آتی جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده اطلاعات کاربری تا یک ماه نزد چیتان باقی خواهد ماند و پس از گذشت مدت زمان فوق ، مدارک احراز هویت دریافتی از کاربر به صورت کامل حذف و امکان بازگردانی داده ها برای کاربر نخواهد بود.
۱۴. چیتان به منظور پاسخگویی به سوالات، درخواست ها ، امکان کسب اطلاعات شخصی کاربر شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره کارت عضو شتاب، نشانی، ایمیل و شماره تلفن وی را دارد. این اطلاعات نزد چیتان محرمانه تلقی می شود و بدون اجازه کاربر جز در شرایطی که برای پیشبرد سفارش، درخواست لازم باشد، به اشخاص ثالث واگذار نخواهد شد. به علاوه در این خصوص کاربر به چیتان اجازه می دهد که اطلاعات ارائه شده را بین کارکنان چیتان برای اهداف اعلام شده به اشتراک بگذارد.
۱۵. اطلاعات کاربر در سایت چیتان محرمانه تلقی می شود و جز به حکم قانون یا دستور مقام صالح قضایی در اختیار فرد و یا سازمانی قرار داده نخواهد شد.
۱۶. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هر گونه اتفاقی که در نتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفا بر عهده وی است. کاربر بدین وسیله موافقت می نماید هر گونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعا به چیتان اطلاع دهد.
۱۷. کلیه مکاتبات به صورت کتبی خواهد بود که از طرف چیتان از طریق ایمیل به نشانی hi@cheetan.ir می باشد و مکاتبات کاربران نیز از طریق ایمیل ثبت شده ایشان در زمان ثبت نام خواهد بود.
۱۸. کاربر متعهد می گردد اطلاعات صحیح و کامل خود را در زمان ثبت نام و همچنین زمان استفاده از سامانه وارد کند و مسئولیت صحت این اطلاعات بر عهده کاربر می باشد. در هر صورت کاربر به اطلاعات خود دسترسی دارد و می تواند اطلاعات ناقص یا نادرست خود را اصلاح نماید. کاربر باید اطلاعات خود را برای حفظ صحت و کامل بودن آنها بروز رسانی نماید. همچنین متعهد می گردد که از ایمیل اشتباه استفاده نمی کند، هویت شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر را جعل نمی کند یا به هر نحوی هویت اصلی خود را مخفی نمی کند.
۱۹. کاربر مطلع است که ارسال اطلاعات شخصی، چه به صورت حضوری، تلفنی و یا از طریق اینترنت همیشه با خطر افشاء مواجه است و هیچ سیستمی دارای امنیت کامل نمی باشد. بنابراین چیتان مسئولیتی در قبال نواقص امنیت تکنولوژی نخواهد داشت. با این وجود چیتان تمام تلاش خود را به منظور حداقل نمودن و در صورت امکان جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و استفاده غیر صحیح از اطلاعات مندرج می نماید. در هیچ موردی چنین حمایتی کمتر از استانداردهای معقول مراقبت نخواهد بود. در هر صورت چیتان هیچ گونه تعهدی در خصوص جبران خسارات فعلی یا آتی ندارد.
۲۰. تمام محتویات اپلیکیشن و سایت چیتان از قبیل متون، گرافیک، لوگو، اسکریپت ها و… متعلق به چیتان می باشد و مشمول حمایت های مقرر در قوانین مالکیت فکری داخلی و بین المللی می باشد. همچنین هیچ یک از محتویات اپلیکیشن و سایت چیتان قابل تولید مجدد، کپی برداری، فروش یا هر نحو سوء استفاده برای مقاصد تجاری و غیرتجاری نمی باشد. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی حق پیگرد قانونی را برای چیتان محفوظ می دارد.
۲۱. هیچ یک از طرفین این توافقنامه به دلیل کوتاهی یا تاخیر در اجرای تعهداتش به دلیل حصول شرایطی که فراتر از کنترل معقول وی باشد، مسئول نخواهد بود و شامل موارد زیر است اگرچه محدود به آن ها نیست: آتش سوزی، سیل، زلزله، تصادف، قطع خطوط ارتباطی اینترنت، قطع برق، قطع شبکه و حوادث ناگهانی و غیرقابل پیش بینی طبیعی و …
۲۲. این توافقنامه طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است. هر گونه اختلاف راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، تفسیر، فسخ، نقض و اجرای آن برای داوری به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان ارجاع می شود. نظر شورای انتظامی استان قطعی و لازم الاجراست. شرط داوری حاضر موافقتنامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می شود و در هر حال قابل اجراست.
۲۳. چیتان هیچ اپلیکیشن وابسته و زیرمجموعهای ندارد و کلیه سرویس ها، تراکنش های مالی و خدمات قابل ارائه فقط در اپلیکیشن و سایت رسمی چیتان می باشد. در صورت مشاهده هرگونه تخلف و سوء استفاده از اپلیکیشن و سایت، حق پیگرد قانونی برای چیتان محفوظ می باشد.
۲۴.تمامی نمایندگیها رسمی چیتان در سطح کشور صرفا جهت رسیدگی به امور و مدیریت مسايل درون استانی چیتان فعال هستند و کاربر در صورت بروز هرگونه مشکل یا شکایت صرفا به دفتر مرکزی تهران مراجعه میکند.
۲۵. چنانچه هریک از شروط، تعهدات چیتان و کاربر ، در این توافقنامه یا اجرای آنها به دلیل مغایرت با قوانین یا به موجب حکم مراجع ذیصلاح نامعتبر و غیرقابل اجرا باشد، این امر به معنای بی اعتباری سایر شروط و تعهدات نمی باشد. عدم اعمال هریک از مقررات این توافقنامه نشانه انصراف از حق اعمال و اجرای آن در آینده نخواهد بود.
۲۶. از ارائه خدمات به کاربرانی که درخواستهای آنها مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد معذوریم و در صورت مشاهده مغایرت، حساب کاربری مربوطه مسدود و در صورت خرید پکیج هزینه پرداختی نیز به عنوان بخشی از تخلف از قوانین چیتان عودت داده نخواهد شد.
۲۷. درصورتی که کاربری بدون عقد قرارداد همکاری، اقدام به کسب درآمد از چیتان و فروش خدمات چیتان به دیگران کند، حساب کاربری او مسدود و هزینه های پرداختی عودت داده نخواهد شد و مسئولیت آن به عهده ایجاد کننده حساب می باشد